Dorpstraat 92 | 5731 JK, Mierlo | info@johnknoops.nl | 0492 - 66 35 19

Cannondale SystemSix Carbon Dura Ace

FRAME: ALL-NEW SystemSix, BallisTec Carbon, Di2 ready, SAVE, BB30a, flat mount, Speed Release thru-axle
VORK: ALL-NEW SystemSix, BallisTec Carbon, SAVE, Speed Release thru-axle
HEADSET: Tapered, 1-1/8"upper, 1-1/4" lower bearing
MATEN: 47 / 51 / 54 / 56 / 58 / 60 / 62

CRANK: Cannondale HollowGram Si, BB30a OPI SpideRing 52/36
BOTTOM BRACKET: Cannondale Alloy PressFit30
KETTING: Shimano Ultegra, 11-speed
CASSETTE: Shimano Ultegra 11-30T, 11-speed
ACHTER DERAILLEUR: Shimano Dura Ace R9100
VOOR DERAILLEUR: Shimano Dura Ace R9100
SHIFTERS: Shimano Dura Ace R9120 hydro disc
REMMEN: Shimano Dura Ace R9120 hydro disc, 160/140mm RT800 rotors

STUURPEN: Vision Trimax OS
STUURLINT: Cannondale Bar Tape
STUUR: Vision Metron 4D Flat
ZADEL: Prologo Dimension
ZADELPEN: Cannondale SystemSix Carbon

VELGEN: HollowGram KNOT64 Rim, Carbon, tubeless ready
NAVEN: HollowGram KNOT / DT Swiss
SPAKEN: DT Swiss Aerolite
BANDEN: Vittoria Rubino Pro Speed 700 x 26

Neem contact op voor beschikbaarheid

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 5.799,00

Productbeschrijving

Details

DE SNELSTE RACEFIETS TER WERELD Als je graag hard rijdt, ga je op de gloednieuwe SystemSix nog harder. Zo simpel is het. Door jarenlang onderzoek levert het complete System Integrated-ontwerp onder alle omstandigheden meer snelheid dan elke andere fiets op de markt. Gun jezelf de snelste racefiets ter wereld die voldoet aan de UCI - regels. Het is de snelste UCI - reglementaire racefiets die ooit gebouwd is. RIJ SNELLER EN GEMAKKELIJKER De SystemSix heeft de laagste luchtweerstand van alle racefietsen op de markt. Omdat de fiets ongeveer 30% van de totale luchtweerstand van de fietser vormt, betekent dit dat de rijder bij elke snelheid aanzienlijk minder inspanning hoeft te leveren. SNELLER KLIMMEN Het aerodynamische voordeel van de SystemSix maakt hem sneller dan speciale lichtgewicht klimfietsen op beklimmingen van 6% en steiler (afhankelijk van de verhouding gewicht / vermogen van de rijder). Ter vergelijking: de zwaarste HC-beklimmingen in de Tour de France zijn gemiddeld slechts 7 tot 8% SNELLER AFDALEN Op een afdaling van 5% moet een rijder op een traditionele lichtgewicht racefiets meer dan 300 watt vermogen leveren om een rijder op een SystemSix bij te houden die slechts rustig peddelt. SNELLER OP HET VLAKKE Bij een snelheid van 48 km/u bespaar je op de SystemSix 50 watt vermogen - dat is een enorme besparing als je bedenkt dat de gemiddelde categorie - 1 wielrenner een omslagpunt heeft van rond de 350 watt. En zelfs als uit de wind zit, haal je nog 60% van dit voordeel. SNELLER IN DE SPRINTS Bij een sprint van 200 meter waar rijders 1000 watt vermogen leveren, zou een SystemSix - rijder vier fietslengtes voorsprong hebben. GEMAKKELIJKER PEDDELEN Zelfs als je lekker ontspannen trapt tijdens een groepsrit, hoef je ongeveer 10% minder vermogen in de SystemSix te stoppen om dezelfde snelheid te houden. Zo hou je meer energie over voor het eindsprintje naar de koffiestop.