Dorpstraat 92 | 5731 JK, Mierlo | info@johnknoops.nl | 0492 - 66 35 19

Cannondale F - Si Carbon 1

FRAME: ALL NEW F - Si, BallisTec Hi - MOD Carbon, SAVE, PF30, tapered head tube, Speed Release 12mm thru axle, Ai Offset
VORK: ALL - NEW Lefty Ocho Carbon 29" 100mm, Chamber Damper with cable lockout, OppO Spring System, tapered steerer, 55mm offset
HEADSET: Cannondale Headshox Si
MATEN: S, M, L, XL

CRANK: Truvativ Stylo Carbon, 34T Ai Custom
BOTTOM BRACKET: Cannondale Alloy PressFit30
KETTING: SRAM GX Eagle, 12-speed
CASSETTE: SRAM XG-1295, X01 Eagle, 10-50, 12-speed
ACHTER DERAILLEUR: SRAM XX1 Eagle
SHIFTERS: SRAM X01 Eagle, 12-speed
REMMEN: SRAM Level TLM hydro disc, 180/160mm Centerline rotors
REMHENDELS: SRAM Level TLM hydro disc

STUURPEN: Cannondale C1
HANDVATTEN: Cannondale Locking Grips
STUUR: Cannondale C1 Flat Carbon
ZADEL:Fabric Scoop Flat Race ti
ZADELPEN: Cannondale C1 Full Carbon

VELGEN: Hollowgram 23 Superlight Hi Impact Carbon
NAVEN:Lefty 60 front, DT Swiss C36 12x142 rear w/ XD driver
SPAKEN: DT Swiss Aerolite (Ai Offset dish - rear)
BANDEN: Schwalbe Racing Ray / Racing Ralph 29x2.25

Neem contact op voor beschikbaarheid

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 6.999,00

Productbeschrijving

Details

FOR THOSE WITH SERIOUS ISSUES Als je leven draait om het behalen van podiumplaatsen; als je elk aspect tijdens je voorbereiding meet, weegt en analyseert; als jouw definitie van plezier is dat je jezelf binnenstebuiten keert totdat je ogen bloeden ren je concurrenten afhaken; kortom, als je geobsedeerd bent door XC - racing, dan is de gloednieuwe F - Si de perfecte fiets voor jou. Gebouwd om sneller te klimmen, harder af te dalen en beter te sprinten dan elke andere hardtail op de markt. Dit is serieuze XC - uitmuntendheid voor rijders met serieuze XC - ambities. De snelste, best klimmende en best dalende XC - hardtail op de markt. LICHT IS GOED De nieuwe F - Si is een van de lichtste XC - hardtails ter wereld en weegt ruim 300 gram minder dan de vorige versie. Het frame is 70 gram lichter en de nieuwe Lefty Ocho schaaft daar nog eens dikke 250 gram extra van af. NOG MEER OUTFRONT Een vlakkere balhoofdhoek dan de vorige F - Si (ongeveer een graad minder op de meeste modellen) zorgt voor nog meer stabiliteit en controle op lastige afdalingen. Aangepaste vorksprong op de Lefty Ocho (50 mm op XS, 55 mm op S - XL) verbetert de stuurprecisie en de wendbaarheid bij lage snelheden. HET AI - VOORDEEL De Ai offset aandrijflijn heeft nog kortere liggende achtervorken (427 mm) dan de originele F - Si. Dat betekent nog meer tractie en wendbaarheid op beklimmingen, ruimte genoeg voor dikke banden, mogelijkheid voor een 2x aandrijving en een stijver, sterker achterwiel. LANGER EN LAGER De reach tot aan de balhoofdbuis is een klein beetje langer gemaakt voor meer controle. Een geintegreerde zadelpenklem geeft een superstrak uiterlijke en laat meer zadelpenlengte boven het frame uitsteken voor meer comfort. NOG SOEPELER Nieuwe race - tuned stijfheid zorgt dat de boel strak blijft aanvoelen als maximale krachtoverdracht nodig is. Toch is het comfort op hobbelige stukken verder verbeterd zodat je langer harder kunt blijven rijden.