Dorpstraat 92 | 5731 JK, Mierlo | info@johnknoops.nl | 0492 - 66 35 19

Cannondale SystemSix Carbon Ultegra

FRAME: ALL-NEW SystemSix, BallisTec Carbon, Di2 ready, SAVE, BB30a, flat mount, Speed Release thru-axle
VORK: ALL-NEW SystemSix, BallisTec Carbon, SAVE, Speed Release thru-axle
HEADSET: Tapered, 1-1/8"upper, 1-1/4" lower bearing
MATEN: 47 / 51 / 54 / 56 / 58 / 60 / 62

CRANK: Cannondale HollowGram Si, BB30a OPI SpideRing 52/36
BOTTOM BRACKET: Cannondale Alloy PressFit30
KETTING: Shimano 105, 11-speed
CASSETTE: Shimano 105 11-30T, 11-speed
ACHTER DERAILLEUR: Shimano Ultegra R8000
VOOR DERAILLEUR: Ultegra R8000
SHIFTERS: Shimano Ultegra 8020 hydro disc
REMMEN: Shimano Ultegra R8020 hydro disc, 160/140mm RT800 rotors

STUURPEN: Vision Metron 4D Flat
STUURLINT: Cannondale Bar Tape
STUUR: Vision Trimax OS
ZADEL: Prologo Dimension
ZADELPEN: Cannondale SystemSix Carbon

VELGEN: Fulcrum Racing 400 DB
NAVEN: Fulcrum Racing 400 DB
SPAKEN: Fulcrum
BANDEN: Vittoria Rubino Pro Speed 700 x 26

Neem contact op voor beschikbaarheid

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 3.999,00

Productbeschrijving

Details

DE SNELSTE RACEFIETS TER WERELD Als je graag hard rijdt, ga je op de gloednieuwe SystemSix nog harder. Zo simpel is het. Door jarenlang onderzoek levert het complete System Integrated-ontwerp onder alle omstandigheden meer snelheid dan elke andere fiets op de markt. Gun jezelf de snelste racefiets ter wereld die voldoet aan de UCI - regels. Het is de snelste UCI - reglementaire racefiets die ooit gebouwd is. RIJ SNELLER EN GEMAKKELIJKER De SystemSix heeft de laagste luchtweerstand van alle racefietsen op de markt. Omdat de fiets ongeveer 30% van de totale luchtweerstand van de fietser vormt, betekent dit dat de rijder bij elke snelheid aanzienlijk minder inspanning hoeft te leveren. SNELLER KLIMMEN Het aerodynamische voordeel van de SystemSix maakt hem sneller dan speciale lichtgewicht klimfietsen op beklimmingen van 6% en steiler (afhankelijk van de verhouding gewicht / vermogen van de rijder). Ter vergelijking: de zwaarste HC-beklimmingen in de Tour de France zijn gemiddeld slechts 7 tot 8% SNELLER AFDALEN Op een afdaling van 5% moet een rijder op een traditionele lichtgewicht racefiets meer dan 300 watt vermogen leveren om een rijder op een SystemSix bij te houden die slechts rustig peddelt. SNELLER OP HET VLAKKE Bij een snelheid van 48 km/u bespaar je op de SystemSix 50 watt vermogen - dat is een enorme besparing als je bedenkt dat de gemiddelde categorie - 1 wielrenner een omslagpunt heeft van rond de 350 watt. En zelfs als uit de wind zit, haal je nog 60% van dit voordeel. SNELLER IN DE SPRINTS Bij een sprint van 200 meter waar rijders 1000 watt vermogen leveren, zou een SystemSix - rijder vier fietslengtes voorsprong hebben. GEMAKKELIJKER PEDDELEN Zelfs als je lekker ontspannen trapt tijdens een groepsrit, hoef je ongeveer 10% minder vermogen in de SystemSix te stoppen om dezelfde snelheid te houden. Zo hou je meer energie over voor het eindsprintje naar de koffiestop.